Followers

Sunday, June 29, 2008

Kemanisan Ukhwah.


Last week,

Ku
bangun pagi, meja dah bersih. O-O"
Tengok dalam sinki, dishes semua dah dibasuh

"Ni misti kerja si Iman"

Pagi tadi (di rumah),

Terlalu liat nak bangun. Sakit2 satu badan rasanya. Yang lain dah bangun. I woke up 2 hours late than scheduled. x)
Rumah dah kemasCucur goreng pun dah siap terhidang. Tunggu makan je.

"Biar betul mereka ini..."

Tandasku bersih. Shower roomku dah tak tersumbat. Wow.

Inikah dia yang dikatakan kemanisan ukhwah? Melakukan sesuatu bukan kerana ingin mendapatkan balasan, tetapi semata-mata kerana kasihkan sahabat itu sendiri. semata - mata untuk mendapatkan keredhaan Allah. ~aahh indahnya~

Sambil2 mengemas rumah, melipat futon dan segala alah, kami berselawat, berzikir bersama - sama. Sungguh tenang rasanya rumahku pagi tadi. ~bagai mimpi, bagaimanakah rasanya ketenangan di Taman Syurga yang sebenar itu nanti?~




Memang tak terasa  berat. Masak untuk mereka pun, tolong mereka pun, tak terasa lansung apa-apa beban. Kenapa? Kerana terlalu sayang pada mereka. Mengapa? Kerana fikrah yang sama. matlamat yang dipunyai semua sama.

Maybe its my week this week. I feel so guilty. I haven't paid last week's train fare. Even for this week's one. They gave me ¥2k for house expenses (and food). We even used our group savings to pay for dinner at Otoya (a japanese restaurant).~ohh, happiness~

I havent recite hadith 3, 5, neither 7 yet!(been memorizing each one every week). I finished hadith 7 and 3 at Otoya, but couldnt managed to finish hadith 5. 残念。。 But it was a great weekend with a happy ending. Now, just guling2 at home, spending quality time with my house,.... catching mosquito.(*annoyed)

2 comments:

Anonymous said...

salam niea...

indahnya ukhuwwah bila redha Allah yg kita impi semata-mata..

pasal train fare tu..xpe..pelan2..tiada siapa yang kesah..=)

niea xtau cite camne akak n kak mad kejar shinkan shuden semalam..lari macam ape je..dalam masa 3 minit kena lari naik tangga yang tinggi giler..alhamdulillah sempat naik shinkan last..hihi...

nanti nak pic tau!

sayang selalu..=)

iwate bijin~

LuQmAn NuL HaKiM BiN HaMzAH said...

nice article n nice blogspot...:)