Followers

Tuesday, March 17, 2009

ND#... Lagi dan lagi.

Bonda pergi outstation lagi. Kali ini ke Kelantan pula. Semalam baru saja ambil ayah dan Naim dari airport (mereka buat IT training untuk orang-orang di Tawau selama seminggu). Memandu ke KLIA terasa seperti berjam-jam lamanya tak sampai-sampai. Saya yang sekarang ini sudah menjadi kurang upaya( jari hantu-manis-kelingking tangan kanan saya buat sementara ini menjadi "tidak berfungsi" akibat kecelakaan yang tidak dapat dielakkan) menyebabkan saya memandu hanya dengan satu tangan. Amazing. hehe.. Memang tangan kanan ini semuanya sudah "berehat". (Nasib baikla kidal..) Ada hikmahnya. Saya jadi big boss sekejap. Tidak boleh cuci pinggan dah, lipat baju dah, dan segala kerja rumah yang memerlukan kedua-dua belah tangan. Minta simpati saja pada budak-budak ini. Bukan tak boleh buat sendiri, mengada-ada tak nak buat. Semakin tensi rasanya sebab tak dapat nak memahami bahasa bayi dengan lebih baik. Kali ini, bonda tinggalkan Nafeesa di rumah. Susu pun memilih. Sekejap nak sejuk, sekejap nak panas... baru umur satu tahun! Si kakaknya yang 4 tahun pula, "Susu ni bukan susu kita. Rasa lain la. Takmau! Nadiah tipu ni." T-T" Hiishhh.. budak kecik ni. Esok, saya berangkat ke Jakarta bersama Naim (adik bawah saya). Tinggal la yang lain semua di rumah tanpa bondanya. Adik no.3 dah hilang tak tau kemana. Pandai-pandai la jaga diri masing-masing yang lain-lain tu esok. Eleh, macam tak biasa je. ^-^" #Kenapa tiba-tiba rasa sedih macam nak balik semula ke Nihon dah.. iya da~!

No comments: