Followers

Monday, June 15, 2009

Seperti Membaca Peta Negeri Siam.

Sudah lambat lagi sesat. Oh apakah nasib badan..(+。+)

Setiap dua minit periksa telefon bimbit mencari jalan terpantas ke MeijiGakuin.

Nak buat macam mana ni, kalau dah sampai stesen pun, tak tau nak kemana dari mana. Dekat ke? Jauh ke? Nak jalan, atau naik bas saja? taktahuuu...!!

Menelaah peta lama-lama pun tidak ada gunanya. Tak membantu lansung. 無意味な地図!マジで.

Lagi 5 minit sebelum jam 9 pagi. Peperiksaan mula pukul 9.

Teksi〜!!Teksi〜!!^o^

chop.

Tengok duit dulu ada ke tidak. Tak pasal nanti kena buat baito ganti pakcik teksi pulak.

duit ada..ada...1sen, 2sen.. cukup.

"Ke Meiji Gakuin..ini petanya, tempat yang nak pergi ambil periksa. Saya dah lambat ni pakcik. Tengok-tengok la peta tu ye, tak reti pulak saya nak menerangkannye".

"Ini peta negeri mana ni dik?",suara pening pakcik teksi mula merisaukan si budak yang sudah lambat dan gemuruh sungguh nak pergi exam ni.

"Tak tau la saya pakcik. Itu slip peperiksaan tu. Misti betul punya," serabut saya menjawab.

"Ini macam peta Aomori-shi ni adik oi〜! Kat Aomori-ken sana nuuu..."

"Apekah---AOMORII?! sampai kiamat la tak faham-faham peta tu kalau saya tengok sendiri.(ToT)."

No comments: